Bobotoh Series: Multi-talented Viking Mayang Sari supports Persib Bandung together with family

Read Time:5 Minute, 9 Second

Football is the one and only sport which can gather ten over thousands of people at a Stadium regardless your language or background. It is especially so in this city, Bandung of Indonesia where 40 to 50 over thousands of football fans, known as Bobotoh, will gather at Stadium Jalak Harupat in Blue week in week out. Here, we are going to feature 3 Bobotoh who literally live their lives surrounding their football team Persib Bandung in Indonesia. The first profile, Junpiter Futbol speaks to Mayang Sari.

Sepak bola adalah satu-satunya olahraga yang dapat mengumpulkan puluhan ribu orang di Stadion tanpa memandang bahasa atau latar belakang Anda. Terutama di kota ini, Bandung, Indonesia, tempat 40 hingga 50 ribu lebih penggemar sepak bola, yang dikenal sebagai Bobotoh, akan berkumpul di Stadion Si Jalak Harupat dalam Blue Week dalam sepekan ke depan. Di sini, kita akan menampilkan 3 Bobotoh yang benar-benar menjalani kehidupan mereka di sekitar tim sepak bola Persib Bandung di Indonesia. Profil pertama, Junpiter Futbol berbicara dengan Mayang Sari.

[spacer height=”20px” id=”3″]

Mayang Sari, 27 years old, also popularly known as MayangAmoy on social media in Indonesia, is already a Bobotoh the day she was born! Both Mayang’s parents are huge Persib fans themselves and naturally Mayang is a Bobotoh the day she came into this world. According to the Indonesians, interestingly that’s how the football culture in their country is!

Mayang Sari, 27 tahun, juga dikenal sebagai MayangAmoy di media sosial di Indonesia, sudah menjadi Bobotoh sejak hari ia dilahirkan! Kedua orang tua Mayang adalah penggemar berat Persib dan tentu saja Mayang menjadi seorang Bobotoh sejak pertama ia datang ke dunia ini. Menurut orang Indonesia, yang menarik adalah bagaimana budaya sepakbola di negara mereka!

[spacer height=”20px” id=”3″]

Apart from being a huge football fan in Bandung, Mayang also does lots of freelancing projects such as event hosting. As an avid singer, she does singing with her band at gigs too. And with her natural and genuine character, Mayang does have lots of endorsements coming in for her where she shares with her 272k followers on Instagram.

Selain sebagai penggemar berat sepakbola di Bandung, Mayang juga melakukan banyak proyek lepas seperti terlibat dalam penyelenggaraan acara-acara. Juga sebagai penyanyi, dia juga bernyanyi dengan band-nya di panggung-panggung pertunjukan. Dan dengan karakternya yang alami dan natural, Mayang memang memiliki banyak endorsement yang datang kepadanya di mana ia juga membagikan dengan 272 ribu pengikutnya di Instagram.

[spacer height=”20px” id=”3″]

And if the details highlighted above are not impressive enough, you will be astonished to know that Mayang is already a mother of two (7yrs & 8 months old). And when asked if her husband is supportive of her passion for Persib, here’s what she has to say, “In fact, my husband is also a huge Bobotoh too! We are part of the team’s supporter group Viking and we hold regular gatherings at our place to discuss about the team, matches, group activities and etc. We go to all Persib’s home matches as a family and we really enjoy the atmosphere at the Stadium together with the many others.”

Dan jika menyoroti secara detail diatas tidak cukup mengesankan, Anda akan terkejut mengetahui bahwa Mayang sudah menjadi ibu dari dua anak (7 tahun & 8 bulan). Dan ketika ditanya apakah suaminya mendukung hasratnya terhadap Persib, inilah yang dia katakan, “Faktanya, suami saya juga seorang Bobotoh yang sangat fanatik! Kami adalah bagian dari Viking dan kami mengadakan pertemuan rutin di tempat kami untuk membahas tentang tim, pertandingan, kegiatan kelompok, dll. Kami pergi ke semua pertandingan kandang Persib sebagai sebuah keluarga dan kami benar-benar menikmati suasana di Stadion bersama dengan orang lainnya.”

[spacer height=”20px” id=”3″]

Citing Omid Nazari & Kim Kurniawan as her favorite players, Mayang acknowledges that despite the huge support and fan base that Persib has, there are some who do not agree even on a minimum bit – particularly the away fans. She vividly recalled an incident where her coach that she was travelling in together with many other Bobotoh was attacked during one of the away matches they travelled to. Huge rocks thrown by the angry away fans shattered their coach’s glass windows but luckily no one was seriously injured.

Memilih Omid Nazari & Kim Kurniawan sebagai pemain favoritnya, Mayang mengakui bahwa terlepas dari besarnya dukungan dan basis penggemar yang dimiliki Persib, tapi ada juga beberapa yang tidak sepakat terutama para penggemar tandang. Dia ingat jelas sebuah insiden di mana bus yang membawanya bersama dengan banyak Bobotoh lainnya diserang ketika mereka hendak berangkat ke pertandingan tandang. Batu-batu besar dilemparkan oleh para supporter tim lain yang marah dan menghancurkan kaca jendela bus mereka, tetapi untungnya tidak ada yang terluka serius.

[spacer height=”20px” id=”3″]

“Persib is my pride. All the bobotoh, regardless in Bandung or anywhere out of Bandung are like a family. I love the sisterhood and the friendship that are forged while supporting the team. From my parents to me and now to my children, all of us will be Bobotoh – that will not change, “ said Mayang.

“Persib adalah kebanggaan saya. Semua bobotoh, baik di Bandung atau di luar Bandung sudah seperti keluarga. Saya suka persaudaraan dan persahabatan yang tertempa sambil mendukung tim. Dari orang tua saya ke saya dan sekarang ke anak-anak saya, kami semua akan menjadi Bobotoh – itu tidak akan berubah, ”kata Mayang.

[spacer height=”20px” id=”3″]

She added, “Now that the season is coming to an end, I wish that our team will continue to improve and aim for the league title in the next season. As for Bobotoh, my message is simple, let’s be strong, united and keep supporting Persib Bandung.”

Dia menambahkan, “Sekarang, musim ini akan segera berakhir, saya berharap tim kami akan terus meningkatkan peforma dan mengincar gelar liga di musim berikutnya. Adapun untuk semua Bobotoh, pesan saya sederhana, mari kita kuat, bersatu, dan terus mendukung Persib Bandung.”

[spacer height=”20px” id=”3″]

To follow Mayang, check out her Instagram @_mayangamoy

Untuk mengikuti Mayang, periksa Instagram-nya @_mayangamoy

[spacer height=”20px” id=”3″]

Article Translation: Junpiter Futbol/Indra

[spacer height=”40px” id=”2″]

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Please follow and like us:
20

8 thoughts on “Bobotoh Series: Multi-talented Viking Mayang Sari supports Persib Bandung together with family

  1. Pingback: 웹툰 사이트
  2. Pingback: actuarial exam
  3. Pingback: published here

Leave a Reply